Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Gakhar Nation Religion

گکھڑ خاندان
Gakhar Family
(from the book Kaighoar Nama) 

The brave family ruled Potohar, the most turbulent zone in northern India, because of its magnificent qualities. , Travelers and missionary friends coming from or leaving India. At different periods of history, this family created brave, brave, literary, intelligent, and administratively capable rulers who lived in this and other historical books of the subcontinent. When the upper brass and other members of the family were united and under one ruler and under the head of a family. He was the independent ruler of the attacker's center, could he be the Sultan of Delhi, Lahore, and Kabul, Kashmir or any other?

The rulers shouted and shouted at them. But because of the differences, the differences, and the often marital relationships, this renowned and distinguished family moved into fragments and classes, along with its great dependence, cold and customs.

اس بہادر خاندان نے اپنی زبردست خوبیوں کی وجہ سے شمالی ہندوستان کے انتہائی ہنگامہ خیز زون ، پوٹوہار پر حکمرانی کی۔ ، مسافر اور مشنری دوست جو ہندوستان سے آرہا ہے یا باہر جا رہا ہے۔ تاریخ کے مختلف ادوار میں اس خاندان نے بہادر ، بہادری ، ادبی ، ذہین ، اور انتظامی طور پر قابل حکمران پیدا کیے جو برصغیر کی اس اور دوسری تاریخی کتابوں میں رہ رہے ہیں۔ جب اعلی پیتل اور کنبہ کے دوسرے افراد متحد اور ایک حکمران کے تحت اور کنبہ کے ایک سربراہ کے ماتحت تھے۔ وہ حملہ آور کے مرتکز کے آزاد حکمران تھے ، کیا وہ دہلی ، لاہور ، اور کابل ، کشمیر کا سلطان ہوسکتا ہے یا کوئی اور؟ ان تختوں پر حکمران ان سے کانپتے اور چہکتے تھے۔ لیکن تفرقہ ، فرق اور کثرت ازدواجی تعلقات کی وجہ سے یہ نامور اور ممتاز کنبہ اپنے عظیم تر انحصار ، ٹھنڈ اور رواج کے ساتھ ساتھ ٹکڑوں اور طبقات میں چلا گیا۔




The ancestors of the Isfahans, said to have been the son of the Sasanian ruler of Persia, the fifth Baham, whose descendants controlled a significant area of ​​the Hazara and Rawalpindi districts before the Muslim invaders arrived. ۔ North and northwest around the 10th to the 11th century. The Legends of Gakhar say that they had accepted Islam before joining the founder of Ghaznavi Empire in India's attacks, and with Ghazni's Mahmud's father, Subcommittee.
Since then it has been their territory when the family was in Turkey, Kurdistan, Sistan and Iran. He was far ahead of Christ. During this period their religion appeared in the form of idols of pagan, stone, clay or wood gods. Or "fire" and "gold god" can be worshiped. When he was in Kashmir, Tibet may have been Buddhist or may have been influenced by Hindus because of their close proximity. As he was initially a fan of "Sun God". In Sanskrit and Hindi language, the sun is called "cock", thus all the people who worship the sun are called kakkar, cockatr, kakar kakar in the north sub-continent.
When they came to Kabul during this period in the eighth century, it seems that the family came under the influence of Islam around the first century or in the seventh century. As Eliot reprinted, Ibn Khaldun, in the words of a traveler, when he arrived in Kabul, was ruled by a Turkish ruler named Zain Khan, also known as Kabul Shah, whose father, Sultan Rustam, had been in Kashmir and Had emigrated from Tibet. That way then
گکھڑ خاندان  کے آباؤ اجداد ، جو اصفہان کے قائدہ تھے ، کہا جاتا تھا کہ یہ 
فارس کا ساسانی حکمران ، بہرام پنجم کا بیٹا تھا ، اس کی اولاد نے مسلمان حملہ آوروں کے آنے سے قبل ہزارہ اور راولپنڈی اضلاع کے ایک قابل ذکر علاقے پر کنٹرول کیا تھا۔ شمال و شمال مغرب 10 ویں 11 ویں صدی کے آس پاس۔ گکھڑ کے کنودنتیوں کا کہنا ہے کہ انھوں نے ہندوستان پر حملوں میں غزنوی سلطنت کے بانی ، اور غزنی کے محمود کے والد ، سبکٹیگین کے ساتھ شامل ہونے سے قبل ان کا اسلام قبول کیا تھا۔ بعد میں یہ قبیلہ 1008 پر حملے میں محمود غزنی کے ساتھ افواج میں شامل ہوا اور پوٹوہار کی بادشاہی سے نوازا گیا ، جس کے بعد سے یہ ان کا علاقہ رہا جب یہ خاندان ترکی ، کردستان ، سیستان اور ایران میں تھا۔ وہ دور مسیح سے پہلے کا تھا۔ اس دور میں ان کا مذہب کافر ، پتھر ، مٹی یا لکڑی کے دیوتاؤں کی بت پوشی ظاہر ہوتا ہے۔ یا "آگ" اور "سن خدا" کی عبادت ہوسکتی ہے۔ جب وہ کشمیر میں تھے ، اور تبت ہوسکتے تھے کہ وہ بدھسٹ ہوسکتے تھے یا ہوسکتا ہے کہ قریب قریب رہنے کی وجہ سے ہندوؤں کا اثر ہو۔ جیسا کہ ابتدا میں وہ "سورج خدا" کے پرستار تھے۔ سنسکرت اور ہندی کی زبان میں سورج کو "کاک" کہا جاتا ہے ، اس طرح سورج خدا کی پوجا کرنے والے تمام افراد کو شمال کے برصغیر میں کاکڑ ، کاکٹر ، کاکھڑ کھاکر کہا جاتا ہے۔ آٹھویں صدی میں اس عرصے کے دوران جب وہ کابل آئے تھے ، ایسا لگتا ہے کہ یہ خاندان پہلی صدی کے قریب یا ساتویں صدی میں اسلام کے زیر اثر آیا تھا۔ جیسا کہ ایلیوٹ نے دوبارہ شائع کیا ، ابنِ خلدون ، ایک مسافر کے الفاظ میں ، جب وہ کابل پہنچا ، اس پر زین خان نامی ایک ترک حکومت کر رہا تھا ، جسے کابل شاہ بھی کہا جاتا ہے ، جس کے والد سلطان رستم نے کشمیر اور تبت سے ہجرت کی تھی۔ اس طرح پھر وہ 
تقریبا 10 10 ویں صدی میں مسلمانان تھے۔

کوئی تبصرے نہیں:

ایک تبصرہ شائع کریں

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages